Farmor och farfar

Wille och jag lämnade Stockholm i lördags, han åkte ner till Lund och jag hoppade av i Linköping. Mamma, jag och pappa åkte direkt ut till landet och sedan kom Tove ut när hon slutat jobba. Tove och jag sov i vårt lilla uthus, så mysigt! På söndagen åkte mamma, jag och pappa runt på en massa loppisar och fyndade en massa fina saker, bland annat små assietter och gulligt påskpynt.
 
Med ännu mer fynd i sikte och en längtan efter min farmor och farfar så styrde pappa och jag bilen mot Katrineholm på måndagsförmiddagen. Vi blev bjudna på farmors köttbullar som utan tvekan är de bästa köttbullarna jag vet i hela världen. Inför mina två Trysil säsonger så har jag alltid bett farmor om ett bigpack fyllt med köttbullar, så goda är dom! 
 
 
Min fina farfar och ... 
 
 
... min fina farmor! 
 
 
Efter maten gick vi ner i källaren och rotade runt bland farmor och farfars alla sparade prylar och jag hittade bland annat en superfin matta som min gammelfarmor vävt och en jättefin gammal köksvåg. 
 
Pappa och jag blev sedan bjudna på kaffe och fika i solen på deras lilla veranda innan vi hoppade in i bilen och körde hemåt igen. 
 
 
Under mitt halvår i Singapore så har pappa skrivit ut alla mina blogginlägg och skickat till farmor och farfar. Farmor har satt in allihopa i en pärm och läst dem flera gånger, fina farmor! Tack för en mysig dag, vad jag tycker om er! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0