Ljusterö

En av sommarens bästa traditioner enligt mig är helgen Josse, Lisen och Moa annordnar på Ljusterö, deras landställe i Stockholmsskärgård. Det är så fint där och så fantastiskt att få träffa alla fina vänner en hel helg.
 
 
Vi var ett gäng som åkte ut redan på fredagen för att förbereda allt inför lördagens festligheter. Vi lyckades tajma in en riktigt fin helg mellan alla andra regniga helger denna sommar. Innan resten av gänget droppade in på lördagen hann vi sitta och sola lite och bara njuta av att det var en fin sommarmorgon. 
 
 
När alla väl kommit fram startade vi dagen med lite brygghäng och...
 
 
...båtåkning och bad för de som var sugna. 
 
 
Simon agerade drinkmaster och hällde upp fördrink till alla innan lekarna skulle dra igång. 
 
 
Första lagtävningen, ett musikquiz! 
 
 
Andra lagtävlingen, Irländsk julafton. 
 
 
En snurrig Sofia. 
 
 
Jag och Josse förbereder grillar våra halloumis inför kvällens middag. 
 
 
Kajsa - aka - köttgrillmastern vid den stora grillen. 
 
 
Min Lovis!
 
 
Åh, vad det var mysigt att få kramas med henne igen! 
 
 
Vi hade omedvetet matchat dagen till ära, hennes byxdress och min klänning var i exakt samma färg. 
 
 
Bästa vän! 
 
 
Efter alla lekar och grillningen så dukade vi upp till långbord. 
 
 
Moa och Lovis
 
 
Adam, jag och Sofia 
 
 
Vi körde snapslåt efter snapslåt och en del låtar blev röjigare än andra. 
 
 
Sista tävlingen för dagen var buggtävling och vilket dansgolv det blev. 
 
Även denna helg blir ett minne för livet och festen, skratten och den härliga stämningen höll i sig inpå småtimmarna. Dagen efter vaknade vi upp aningen mer slitna men så glada och lyckliga. Fina vänner, vad jag gillar er och tack för denna helg Lisen, Moa och Josse. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0