Singapore Reunion

I måndags hade jag finbesök av min Limpa som bor i Stockholm i sommar, vi lagade mat och pratade ikapp om halvåret som varit, allt vi upplevt och allt vi inte hunnit prata om. Fina vän, vad mysigt det var att träffa dig igen. 
 
Igår (tisdag) vaknade jag upp ensam i lägenheten, jag håller på att öva på att våga sova själv i den och inte tycka att det är läskigt. Övning ger färdighet heter det ju så fint och jag har sovit som en prinsessa båda nätterna och tvingat mig själv att inte inbilla mig en massa ljud. Highfive Elin! 
 
På tisdagsdagen så mötte jag upp Elina och gick en sväng med henne i Gamla stan och tog sedan bussen ut till Gustavsberg för att äta sushi på hennes favoritsushirestaurang i Gustavsberg. En riktigt mysig kväll det med där vi pratade Singapore minnen och nya utmaningar. På kvällen plingade Wille på dörren, vi insåg nämligen på tisdagsmorgonen att han lika gärna kunde komma redan på tisdagskvällen istället för att vänta till onsdagen bara för att. 
 
 
Onsdagen började med en tripp till Grisslinge strand för mig och Wille men i samma sekund som vi kom dit så drog ett oväder in så vi åkte hemåt direkt. På kvällen mötte vi upp Frazer och Alex som jag hängde med i Singapore. Frazer, jag. Emma och Janis hade ju våra obligatoriska torsdagslunchdater och Alex och jag bodde ihop. 
 
 
Vi åkte hem till Alex i saltis där det bjöds på riktigt goda burgare och... 
 
 
... väldigt trevligt häng med hans föräldrar. 
 
 
Vi köpte med oss denna box med rosé och jag som inte ens brukar gilla rosé älskade detta vinet - hett tips alltså! 
 
 
Efter middagen så tog vi med oss vinet och varsitt glas och gick ner till deras segelbåt. 
 
 
 
Frazer och jag. 
 
 
Denna sommar må ha bjudit på molniga dagar men många kvällar har verkligen varit hur fina som helst. 
 
Resten av veckan bestod av mycket shopping för mig och Wille, en middag med Ardalan och Nicolina, ett loppisbesök samt tid för oss att bara umgås. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0