Hejdå Mykonos

Efter 3.5 dagar på Mykonos kände vi oss nöjda och begav oss mot Paros där vi befinner oss idag.

Mykonos har varit häftigt att se och för mig som varit i Grekland många gånger förr så står denna ö ut från mängden. Det var inte alls lika mycket försäljare på stranden eller som satt i små stånd på stan, de som sålde saker sålde fina grejer och vi blev lockade att köpa på oss några strandplagg. Om man vill kan man verkligen spendera pengar här och att beställa in champagne till lunch är inget konstigt alls. Det var aningen knöligt att ta sig runt på ön och vi som hade tänkt ta varje dag som den kom, var tvungna att tänka till ett extra varv inför våra utflykter. Många hade nog sina egna chaufförer och tog sig smidigt runt på det viset. Vi fegade ur vad gällde att hyra fyrhjuling, detta efter att alla vi pratat med berättat om hur galet det var på vägarna. Att åka buss kändes omständigare men otroligt mycket säkrare.

Nedan kommer lite bilder från våra två senaste dagar.

I lördags åkte vi till en strand som heter Elia. Vi gick så långt bort som möjligt till höger av stranden när vi kom dit och hittade en liten egen strandplätt (trodde vi) som var perfekt för lite topless solning. Det gick någon timme och vips så var plätten fylld av killar. Jag som aldrig tidigare solat topless kände mig en smula obekväm tills vi insåg att alla de som låg runtomkring oss inte var det minsta intresserade av oss. Vi hade visst hamnat på gay/nudist delen av stranden.

Marie fick den briljanta idén att släpa med en melon, att den skulle väga bly och att vi skulle behöva gå en bit med den missade vi att ta in i beräkningen.

Gott var det i alla fall!

Vår typiska Mykonos lunch har varit pizza och jösses vilka pizzor vi fått smaka, så goda. Perfekt att dela på dessutom!

En av dagarna avnjöt vi pizzan med denna utsikt, inte helt fel.

Nöjd tjej. Detta restaurangbesök blev väldigt spontant. Vi tog fel på busstiderna hem och insåg att "gött då hinner vi ju äta lite nu innan vi åker hem".

Från vår sista strandag har jag bar en bild och det är denna på Marie. Det blåste så mycket och sanden piskade oss. Vi tänkte hyra solstolar men ändrade oss när det kostade 60 € för ett parasoll och två stolar. Stranden vi var på då var riktigt stekig och det var mycket plutläppar, stora bröst, skumpa, klackskor och bikini.

Marie knäppte denna innan vi, även denna dag, beställde in pizza till lunch.

Mykonos stad får tio av tio poäng. Mysiga gränder, god mat och fina vyer.

Finaste Marie, det är så lyxigt att få resa med en bästa vän. Vi har en uppgift på denna resa och det är att skriva ner 100 mål vi har i livet, ett av mina är att aldrig sluta resa med vänner. När båda är klara med målen ska vi läsa upp dem för varandra, spännande!!

Igår tog vi 8.15 färjan från Mykonos och mot Paros. Jag har varit här för ett par år sedan med Lovis och det känns fantastiskt att vara tillbaka.