Typiskt oss!

Viken fredag Mykonos bjöd på! 
 
Dagen började med att vi hade som plan att hyra fyrhjulingar. Vi köpte med oss frukost och lite lunch och gick till de två uthyrarna som ligger där vi bor, båda var fullbokade och vi fick än en gång det bekräftat att det inte är så lätt att vara så spontana som vi hade trott såhär mitt i Mykonos högsäsong. Vi fick snabbt ändra om planen och bestämde oss för att ta bussen till stan och eventuellt hyra där. Klockan tickade på och när vi nästan var framme ändrade vi oss och hoppade av bussen och på en annan som tog oss till paradise beach istället. Att åka fyrhjuling får vänta ett tag konstaterade vi. 
 
Vi slog på stort och hyrde varsin solstol med tillhörande parasoll. Magarna kurrade och det var äntligen dags för frukost, tippar på att klockan hade hunnit bli 10.30, planen var att vi skulle vara ute på vägarna vid 9 med vår fyrhjuling så vi var rätt hungriga. 
 
 
Grekisk yoghurt, banan, honung och cashewnötter - MUMS. Borde börja äta detta hemma, så gott! 
 
 
Som vi njöt av livet igår. Marie är min idol och förebild när det kommer till att sola, ingen kan det där med att pressa så bra som hon. 
 
 
Ni ser ju själva! 
 
 
Vi var i semestermood de luxe igår och varvade böcker med musik, ljudböcker och en och annan powernap. När Marie vaknade upp från sin skönhetssömn såg hon ut som på bilden ovan och jag fick mig ett gott skratt. Hur man kan bli så trött av att ligga och sola har alltid varit ett mysterium för mig, oftast hinner jag lyssna en två tre låtar och sedan slumrar jag bort. 
 
 
Efter ett gäng timmar på stranden och två aningen brända rumpor bestämde vi oss för att åka hem, byta om och ta oss in mot stan för middag och drinkar. Innan vi åkte mot stan så skulle vi måla naglarna. Vi kan nog ha haft Mykonos fulaste naglar igår och insåg att vi aldrig mer ska måla naglarna när det blåser storm och sedan försöka sminka oss i samma veva.
 
 
Jag insisterade på att vi skulle äta gyros till kvällsmat och vi letade i säkert en timme innan vi hittade ett ställe, tyvärr var deras gyros inget att ha så vi får leta vidare en annan dag. Standard för oss har varit att beställa in extra oliver till maten varje dag, så gott. Oliverna och den goda (!!) ölen gjorde middagen väl värd. 
 
 
Shoppingen på Mykonos är riktigt bra och det finns många mysiga butiker att gå in i. Än så länge har vi inte shoppat något men jag håller tummarna att jag springer på mina dröm solglasögon någon kväll. 
 
 
Efter middagen och strosandet i butiker så blev vi sugna på drinkar. Vi gick förbi ett ställe som låg precis vi vattnet och beställde varsin drink och satte oss vid ett bord med havsutsikt. Bordet vi satte oss vid var reserverat men vi kunde få sitta där en timme innan de gästerna som reserverat det skulle komma. Efter en timme så strömmade det in ett stort gäng och vi blev ombedda att lämna över bordet till dem. Tjejerna i det gänget insisterade dock på att vi skulle stanna och sa att vi fick beställa vad vi ville och sätta upp det på deras bord. 
 
 
Gänget vi hängde med kom från Saudiarabien och (om vi förstod det hela rätt) så var en av tjejerna och två av killrarna kungligheter. De var riktigt roliga att hänga med och fick oss att känna oss som två i gänget. Efter någon timme gick vi vidare till ytterligare en bar, drack drinkar, dansade och snackade om skillnader mellan Sverige och Saudiarabien. Vi blev erbjudna att hänga med på efterfest i deras villa men då kände vi att det var läge att rulla hemåt, så vi sa hejdå och hoppade in i en taxi. 
 
Den kvällen är verkligen en kväll vi kommer att minnas länge, så himla otippad och så rolig! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0