100 mål i livet

I fredags var vår sista heldag och vår ambition var att maxa den. Vi funderade på om vi skulle hyra fyrhjulingen igen men efter att ha betalat bötern på 40 € så tänkte vi att "nej, vi skippar fyrhjulingen idag och tar båten över till Antiparos och lägger oss på gårdagens favoritstrand i stället".

Vi köpte med oss frukost och en himla massa snacks, allt för att överleva en heldag på stranden.

Det var en väldigt lugn dag, på eftermiddagen blåste det upp lite och vi kunde spana på kitesurfare på andra sidan vattnet.

På denna strand kan man få både skugga och sol, det är bara att välja. Jag fick lite soleksem under dagen så att kunna sätta sig i skuggan passade mig perfekt.

Blir så glad av denna bild. Vi tog ett helt gäng bilder under denna fotosession och skrattade så att vi grät av de övriga bilderna.

När klockan började närma sig 18 packade vi ihop våra saker och gick mot båten som skulle ta oss tillbaka till Paros.

På kvällen frächade vi till oss (läs tvättade håret) och gick ut för att äta vår sista middag på ön.

Så många solnedgångar vi sett under denna resa, alltid lika vackert.

Vi hittade en supermysig restaurang precis vid vattnet.

Vi beställde in en massa gott och drack en riktigt god öl till middagen. God öl för mig är en öl som är riktigt ljus och nästintill blaskig, denna kvalade in på alla kategorierna.

Och som alltid - oliver!

Under denna resa har vi haft en uppgift och det har varit att skriva ner 100 mål med livet. Målen kan röra allt mellan himmel och jord (tex karriär, resor, träning, förhållningssätt och tankar kring livet, framtida familjedrömmar, investeringar osv). Under middagen började vi läsa upp våra mål för varandra och det var riktigt fint att sitta och prata om varför man satt upp ett visst mål och hur man planerar att nå det. Vi hann inte riktigt klart och de sista målen får vi läsa upp för varandra över en flaska bubbel i Sverige.

Igår kväll vid 23.30 landade vi på Köpenhamns flygplats. Den sista dagen maxade vi solen på båten hem från Paros och sedan uträttade vi lite shopping, Marie visade mig en grym underklädes affär så vi gick bananas där och köpte med massa trosor hem. Som sista måltid mumsade vi i oss en slafsig gyro och begav oss sedan mot flygplatsen.

Tack Marie för en av de bästa resorna i mitt liv, vad jag är glad, tacksam och lycklig över att ha en så fin vän som dig, du är bäst!